В Минздраве сообщили, что Украина будет закупать вакцины от коронавируса через Crown Agents
Присоединяйтесь и анализируйте фармрынки Украины и мира вместе с нами!
Чи готові українці купувати ліки онлайн?

"Лекхим" договорилась о закупке 5 млн доз вакцины у китайской Sinovac и планирует локализовать ее производство
Минздрав заключил договор на поставку китайской вакцины против коронавируса
ТОП-6 мировых трендов фармрынка на 2021 год
Евросоюз одобрил вакцину Pfizer/BioNTech, вакцинация начнется уже к концу недели
Навесні 2020 року можливість здійснювати покупки, не виходячи з дому, стала ще популярнішою. Ключовими драйверами інтернет комерції залишаються економія часу, коштів та енергії. Останній драйвер під час локдауну розширився ще й на фізичний доступ до товару – деякі речі було неможливо купити офлайн. Проте вага цього фактору була не найвищою у травні: для українців онлайн шопінг - в першу чергу спосіб заощадити. Про це свідчать результати онлайн опитування, яке Kantar провели на власній онлайн панелі серед міського населення у віці 18+ років. Прокоментувати їх Pharma.net.ua попросив Марину Костроміну, Account Director Kantar Україна.
Як відбилася тенденція онлайн покупок на фармринку?
В період карантину 36% міського онлайн населення декларували купівлю ОТС препаратів через інтернет. З них 26% почали це робити до або на початку карантину, а 10% відкрили для себе можливість купували ліки онлайн лише в період дії карантинних обмежень. Власне, у порівнянні з іншими країнами, такі показники є дещо нижчими за середнє. І це зрозуміло, адже в Україні поки діє офіційна заборона дистанційних продажів фармпрепаратів, яку пом`якшили лише на час карантину і тільки для безрецептурних ліків, що не вимагають спеціальних умов зберігання та транспортування.
До прикладу, в Польщі ліки онлайн купує більше ніж половина населення. Загалом картина в різних регіонах відрізняється від країни до країни. Так, наприклад, за відсотком онлайн покупців Німеччина випереджає Францію майже у 2 рази.
Портрет онлайн покупця ліків в Україні
Хто ж купує ліки онлайн? В цілому, за демографічним профілем онлайн покупці ліків не відрізняються від населення, що купує товари в інтернеті. Є певні акценти у бік жителів столиці та молоді у віці 25-34 роки - це загальна тенденція для порівняно нових e-commerce категорій, адже спочатку до них долучаються прогресивніші цільові аудиторії. У фармі вона також актуальна, незважаючи на «дорослість» споживачів ліків.
Протягом карантину 24% онлайн покупців ліків купували ще вітаміни та БАДи і робили це частіше, ніж інтернет аудиторія в цілому. Отже, можна зробити певний висновок: покупці лікарських засобів по інтернету значно більше, порівняно з онлайн населенням в цілому, задоволені процесом онлайн шопінгу та планують перенести карантинний досвід до своїх постійних звичок. Щодо фінансової COVID-кризи, то 84% онлайн покупців ліків відчувають її на собі, або очікують, що криза торкнеться їх в майбутньому. А покупки в інтернеті дають можливість заощаджувати.
Таким чином, дослідження доводить: наразі більш ніж третина населення вже має досвід онлайн купівлі ліків і є достатньо привабливою аудиторією для розвитку цього ринку. Законопроєкт №3615 «По лікарські засоби» (щодо здійснення електоронної роздрібної торгівлі лікарськими засобами), який зараз активно обговорюється на фармринку, відкриває нові та досить широкі перспективи для розвитку онлайн аптек в Україні. Безумовно, питань до нього чимало, проте заплющувати очі на неминучість змін не варто. Варто до них підготуватися, аби не втратити конкурентну перевагу.


Чтобы дистанционная продажа лекарств в Украине стала легальной, ее нужно правильно организовать
Виталий Кузора: Пандемия лишний раз продемонстрировала, кто есть кто на украинском фармрынке
ТОП-7 способов повысить продажи аптеки в условиях кризиса
Где ждут украинских фармацевтов?
Реклама, PR і коронавірус: аналіз медійної активності основних гравців фармацевтичного ринку
Експерти онлайн. Як пройшов перший вебінар програми PharmExpert для провізорів
Олег Никулишин: Нині більшості гравців ринку довелося від стратегії розвитку перейти до стратегії виживання
Искусственный интеллект против коронавируса: как фармкомпании ищут лекарства от COVID-19
Сможет ли провизор пройти тестирование на коронавирусную инфекцию оперативно?