Чи готові українці купувати ліки онлайн?

Чи готові українці купувати ліки онлайн?

Дозвіл купувати ліки через інтернет, що був введений на період карантину, частково прирівняв нас до країн ЄC, де цією послугою активно користується велика кількість громадян. Але наскільки українці готові в «мирний час» віддавати перевагу онлайн покупкам?

Навесні 2020 року можливість здійснювати покупки, не виходячи з дому, стала ще популярнішою. Ключовими драйверами інтернет комерції залишаються економія часу, коштів та енергії. Останній драйвер під час локдауну розширився ще й на фізичний доступ до товару – деякі речі було неможливо купити офлайн. Проте вага цього фактору була не найвищою у травні: для українців онлайн шопінг  - в першу чергу спосіб заощадити. Про це свідчать результати онлайн опитування, яке Kantar провели на власній онлайн панелі серед міського населення у віці 18+ років. Прокоментувати їх Pharma.net.ua попросив  Марину Костроміну, Account Director Kantar Україна.

Як відбилася тенденція онлайн покупок на фармринку?

В період карантину 36% міського онлайн населення декларували купівлю ОТС препаратів через інтернет. З них 26% почали це робити до або на початку карантину, а 10% відкрили для себе можливість купували ліки онлайн лише в період дії карантинних обмежень. Власне, у порівнянні з іншими країнами, такі показники є дещо нижчими за середнє. І це зрозуміло, адже в Україні поки діє офіційна заборона дистанційних продажів фармпрепаратів, яку пом`якшили лише на час карантину і тільки для безрецептурних ліків, що не вимагають спеціальних умов зберігання та транспортування.

До прикладу, в Польщі ліки онлайн купує більше ніж половина населення. Загалом картина в різних регіонах відрізняється від країни до країни. Так, наприклад, за відсотком онлайн покупців Німеччина випереджає Францію майже у 2 рази.

Портрет онлайн покупця ліків в Україні

Хто ж купує ліки онлайн? В цілому, за демографічним профілем онлайн покупці ліків не відрізняються від населення, що купує товари в інтернеті. Є певні акценти у бік жителів столиці та молоді у віці 25-34 роки – це загальна тенденція для порівняно нових e-commerce категорій, адже спочатку до них долучаються прогресивніші цільові аудиторії. У фармі вона також актуальна, незважаючи на «дорослість» споживачів ліків.

Протягом карантину 24% онлайн покупців ліків купували ще вітаміни та БАДи і робили це частіше, ніж інтернет аудиторія в цілому. Отже, можна зробити певний висновок: покупці лікарських засобів по інтернету значно більше, порівняно з онлайн населенням в цілому, задоволені процесом онлайн шопінгу та планують перенести карантинний досвід до своїх постійних звичок. Щодо фінансової COVID-кризи, то 84% онлайн покупців ліків відчувають її на собі, або очікують, що криза торкнеться їх в майбутньому. А покупки в інтернеті дають можливість заощаджувати.

Таким чином, дослідження доводить: наразі більш ніж третина населення вже має досвід онлайн купівлі ліків і є достатньо привабливою аудиторією для розвитку цього ринку. Законопроєкт №3615 «По лікарські засоби» (щодо здійснення електоронної роздрібної торгівлі лікарськими засобами), який зараз активно обговорюється на фармринку, відкриває нові та досить широкі перспективи для розвитку онлайн аптек в Україні. Безумовно, питань до нього чимало, проте заплющувати очі на неминучість змін не варто. Варто до них підготуватися, аби не втратити конкурентну перевагу.

Похожие материалы