Україна – важливий ринок із величезним потенціалом, – генеральний директор ТОВ «Байєр» в Україні Хрістоф Хенце

Україна – важливий ринок із величезним потенціалом, – генеральний директор ТОВ «Байєр» в Україні Хрістоф Хенце
  • Христоф Хенце
    Финансовый директор Bayer в странах Центральной Америки и Карибского бассейна

Генеральний директор ТОВ «Байєр» в Україні Хрістоф Хенце розповів про особливості роботи компанії на українському ринку.

Вікторія Матвєєва, «Фармацевтичний кур’єр»

Фармація особливо чутлива до таких понять, як традиції та інновації. З одного боку, це сфера, у якій багато що визначається наступністю, де є важливими відкриття минулих поколінь і завжди діють чіткі правила. З іншого – це поле для найсміливіших експериментів, де нові знання допомагають рятувати людей і покращують якість їхнього життя. Компанія Bayer є яскравим прикладом того, як багате історичне минуле стає потужним фундаментом для подальшого розвитку. Півторастолітній досвід дає їй переваги та відкриває нові горизонти. Які ці можливості та в чому полягають особливості роботи компанії на українському ринку? Про це – в інтерв’ю генерального директора ТОВ «Байєр» в Україні Хрістофа Хенце журналу «Фармацевтичний курєр».

– Пане Хенце, як позначилися економічна та політична кризи в Укрїні на діяльності компанії Bayer у нашій державі?

– Компанія Bayer успішно працює уже 150 років, і за цей тривалий термін було пережито чимало криз у різних країнах. Що стосується України, то ми успішно впоралися із складним періодом 2008 року. Сьогоднішня криза набагато важча за попередні, проте наші співробітники з оптимізмом дивляться в майбутнє. Україна – важливий для нас ринок із величезним потенціалом у всіх сферах діяльності Bayer. Зараз ми активізуємо свою роботу – як у галузі охорони здоровя, так і в сільському господарстві, у зв’язку з чим не звільняємо людей, а навпаки – збільшуємо штат. На мій погляд, це є дуже яскравим свідченням того, що компанія намагається знайти шляхи для розвитку навіть у такі складні часи.

– Гнучкість є однією з цінностей у корпоративній культурі компанії. Що вкладається в це поняття і як цей інструмент застосовується на практиці у світі та в Україні?

– Реалізація передових ідей – наш ключ до лідерських позицій на всіх ринках, де працює Bayer, що також є основою для поліпшення якості життя багатьох мільйонів людей. Корпоративна культура – важлива складова успіху компанії. В основі цієї культури лежать такі цінності: лідерство, чесність, гнучкість та ефективність (leadership, integrity, flexibility, efficiency – LIFE).

Гнучкість у розумінні Bayer – це вміння активно управляти змінами, легко адаптуватися до нових трендів і потреб ринку. Це здатність шукати нові можливості та йти на виправданий ризик, бути відкритим для нових ідей. Ми не застигаємо на одному місці, а постійно знаходимо способи поліпшення своїх продуктів і послуг, генеруємо нові рішення в інтересах клієнтів.

– Bayer веде бізнес в Україні вже понад 20 років. Як ви оцінюєте підсумки цієї діяльності, що вважаєте головними досягненнями?

– Це були непрості, але цікаві 20 років. Як і в усіх компаній, у нас були свої успіхи й невдачі. Проте весь цей час ми постійно ростемо й розвиваємось. Коли ми починали у 1992 році, в українському офісі компанії було всього 5 співробітників. Сьогодні до штату вже входить 500 осіб, тобто в 100 разів більше. Наша прихильність до інновацій – ось що рухає компанію вперед. На сьогоднішній день не хотілося б підбивати якісь підсумки, крім проміжних, адже ми не плануємо зупинятися на досягнутому. У даний час ми входимо до числа компаній-лідерів – як на фармацевтичному ринку, так і на ринку продуктів для сільського господарства. Про це свідчать відгуки наших партнерів та клієнтів, а також обсяги продажів.

– Які, на ваш погляд, перспективи розвитку українського фармацевтичного ринку? У чому полягають основні переваги та складності роботи на ньому?

– За даними компанії IMSHealth, представленими на фармацевтичній конференції влітку минулого року, Україна належить до третього рівня фармацевтичних ринків, які розвиваються (Pharmerging markets), що свідчить про її перспективність. Для отримання статусу фармринку, що розвивається, він повинен демонструвати приріст на рівні $1 млрд за підсумками 5 років. Український фармацевтичний ринок демонструє такі показники. Відповідно, у подальшому від нас чекають таких же результатів. Причому важливо розуміти, що в нас для цього є всі підстави, незважаючи на тимчасові економічну й політичну кризи в країні. У самому понятті «ринок, що розвивається» закладені одночасно складності й переваги роботи на ньому.

– Які з продуктів компанії ви назвали б найбільш перспективними для подальшого просування?

– Bayer нещодавно оголосила про намір повністю сфокусуватися на напрямах охорони здоров'я та сільського господарства – HealthCare і CropScience – і випустити на фондовий ринок акції MaterialScience як окремої компанії. Таким чином, вона стає компанією, що спеціалізується на науках про життя, завдяки чому продовжить активну роботу, зможе зосередитися на органічному зростанні й збільшити свої витрати на наукові дослідження та розробки. Компанія має намір розвивати випробування на ранніх стадіях у напрямах, суміжних із HealthCare і CropScience, та планує продовжувати успішну реалізацію нещодавно випущеної на глобальний ринок фармацевтичної продукції. Передбачається, що це будуть такі продукти, як антикоагулянт Xarelto™, офтальмологічний препарат Eylea™, засоби для лікування раку Stivarga™ та Xofigo™, а також лікарський засіб для терапії легеневої гіпертензії Adempas™. Найближчим часом продажі цих препаратів досягнуть піку. Крім того, у сфері сільського господарства компанія планує випуск біологічно активних, що не містять хімії, препаратів для захисту рослин, а також нового сорту пшениці, призначеного спеціально для українського клімату.

– Якою може бути участь фармацевтичних компаній і Bayer, зокрема, у соціальних програмах, пов’язаних з охороною здоров'я?

– Компанія Bayer активно підтримує соціальні програми, пов’язані з охороною здоров'я. Наприклад, ми беремо участь у Всесвітньому дні контрацепції, який відзначається щорічно 26 жовтня. Як лідируюча компанія, що надає кошти для планування сім'ї та плідно працює в цій сфері понад 50 років, ми несемо соціальну відповідальність і хочемо зробити свій внесок. Це, зокрема, робота з усебічного навчання молодих людей у сфері сексуального здоров'я. І така діяльність здійснюється не тільки в Україні, а й в інших країнах світу, де присутня наша компанія.

Також важливі питання здоров'я жінок. Bayer підтримує всесвітню ініціативу в рамках інформаційної кампанії на тему ендометріозу. Без адекватної терапії це захворювання вражає важливу систему організму та знижує репродуктивні можливості жінки, тобто її шанси стати матір'ю.

– Чи позначиться на українському портфелі Bayer придбання без рецептурних препаратів групи компаній Merck&Co?

– Операція з придбання портфеля без рецептурних продуктів у групи фармацевтичних компаній Merck&Co була завершена 1 жовтня минулого року. Процес інтеграції придбаного бізнесу триватиме якийсь час, але він уже успішно розпочатий. Це дозволить Bayer посісти друге місце у світі серед лідерів із продажу безрецептурних лікарських засобів.

– Наприкінці минулого року в «Мистецькому Арсеналі» в Києві пройшла виставка компанії Bayer «Наука задля кращого життя». Що ваша компанія хотіла продемонструвати з її допомогою?

– На сьогоднішній день багато людей в Україні вважають, що наша компанія опікується винятково галуззю охорони здоров'я. І перед нами стояло завдання розширити це уявлення. Ми прагнули презентувати Bayer у всіх сферах її діяльності. Це і галузь охорони здоров'я, і сільське господарство, і, до недавнього часу, сфера виробництва високотехнологічних матеріалів. Для досягнення цієї мети був обраний креативний формат, що дозволяв кожному відвідувачу виставки не просто побачити або прочитати інформацію про компанію, а й доторкнутися до плодів її роботи. Результат перевершив наші найсміливіші очікування: за час роботи виставки її відвідало понад 8000 осіб.

Що є найголовнішим активом компанії Bayer в Україні?

– Без сумніву, це наші співробітники. Вони – наш головний актив. Працівники українського підрозділу компанії – це ті люди, без яких вона не існувала б в Україні. Це фахівці, чия пристрасть до нових ідей і змін рухає компанію вперед і розвиває її. Ці люди – живе втілення наших корпоративних цінностей LIFE, незалежно від того, опікуються вони сільським господарством або охороною здоров'я. Успіх компанії – це успіх наших працівників, завдяки яким ми щодня можемо втілювати місію «Наука задля кращого життя».

– Якими б ви хотіли бачити українську сферу охорони здоров'я та фармацію приблизно через десятиліття?

– Фармацевтична галузь має розвиватись еволюційно. І Bayer є прихильником нових трендів розвитку ринку. У компанії вважають, що майбутнє – за розширенням можливостей виходу безрецептурних лікарських засобів на нові ринки, збільшенням каналів збуту. У галузі охорони здоров'я перспективним є перехід від невідкладного лікування до профілактики. На зміну тривалій симптоматичній терапії має прийти впровадження здорового способу життя. Ми вважаємо, що ці тренди стануть домінувати в майбутньому у фармацевтичній галузі, оскільки вигоду від цього отримають і споживачі, і гравці ринку.

Публікується в рамках співпраці із Щомісячним журналом "Фармацевтичний кур'єр".
Передрук заборонено. Використання інформації та передрук можливий лише з дозволу редакції Журналу "Фармацевтичний кур'єр".

Похожие материалы