ФармаБайка сімнадцята

Про математику, АВС-аналіз та закон Парето.

<p>Як я люблю математику... Кажуть, що математика – це цариця наук. Математика усюди, усе життя має якесь відношення до математики. Математичні закони наповнюють наше життя, хочемо ми того чи ні... Ось так і закон Парето увійшов у наше життя... Ні, може не прямо, але так глибоко...</p><p>Базікати досить... Почали юзати цей закон манагери з того самого FMCG ринку, котрий мінімум на десять років попереду фарми. Рахували вони продажи, долі, відношення у категоріях... казали вони, що 80 на 20 – це дуже крутий результат... Робили вони АВС-аналіз, оптимізували асортиментну політику, рахували кількість реалізованої націнки на метр полочного простору, ще багато різного рахували і робили на основі цього закону.</p><p>Потім прогрес, такий запізнілий, прийшов на фармацевтичний ринок... люди з FMCG , прийшли на фарму. Прийшли и почали аналізувати, рахувати, класифікувати... Спочатку асортиментні портфелі роботодавців, потім клієнтів, потім типи аптек, лікарів, усе що можливо було під дію закону порахувати...</p><p>Головне, щов був з цього зиск, а з дурним хистом, можна рахувати і зеленку з дитячим харчуванням, як муху з тим, що готують на кухні...</p><p>Повертаємося до теми ФармаБайки... А чи думали ви, мої любі, що закон Перето дійшов і до аптек? Якщо ви зараз подумали про офіси просунутих аптечних мереж, то я зараз не про них. Туди цей закон дійсно прийшов, і ви про це особисто дізналися на власному прикладі. А я про те, що закон прийшов до аптек, так-так, до тих самих аптек...</p><p>Якщо ви зараз подумали, що в аптеках люди працюють з цим законом і думають про товар... можливо... але я зараз не про це.. По принципу закона Парето, просунуті фармацевти почали класифікувати не групи товарів, і не бренди, і навіть не діючу речовину! Фармацевти класифікують медичних представників!</p><p>Роблю паузу, допоки ви приходите до тями!</p><p>Так, за допомогою закону Парето вони ділять медичних представників. А чому ні? Ви можете ділити аптеки, а аптеки можуть ділити медичних представників... Усе дуже просто. Ви ділите аптеки за обсягом продажів або за обсягом того, що було аптекою закуплено. Так ось і фармацевти ділять медичних представників за обсягом того, що можна отримати з медичного представника.</p><p>Медичні представники бувають різні. Такі ж різні, як і аптеки. Аптеки бувають такі, до яких фармацевтичні компанії не направляють медичних представників, і є такі представники, для котрих завжди зайнятий фармацевт. Робіть висновки: для одних є і подарункові сертифікати, і путівки, і сумки, і рушники; а для когось і ручка – це велика винагорода.</p><p>Не треба хвилюватися, коли на медичного представника у аптеці ніхто не звертає уваги. Ні, це не аптека категорії С, можливо, це медичний представник категорії С. Самі робіть висновки! Чи ви гадали, що тільки Вам так класифікувати можна?</p>