МОЗ України прагне обмежити обіг дешевих вітчизняних препаратів

МОЗ України прагне обмежити обіг дешевих вітчизняних ліків. Це випливає з проекту постанови КМУ, оприлюдненого 4 серпня поточного року для громадського обговорення на офіційному сайті міністерства. Цим проектом пропонується запровадити обмеження роздріб..

МОЗ України прагне обмежити обіг дешевих вітчизняних ліків. Це випливає з проекту постанови КМУ, оприлюдненого 4 серпня поточного року для громадського обговорення на офіційному сайті міністерства. Цим проектом пропонується запровадити обмеження роздрібної націнки на дешеві лікарські засоби вітчизняного виробництва на рівні 30%, повідомляє прес-служба «Щотижневика АПТЕКА».

Виходячи з проекту документа МОЗ України пропонує наступне: якщо закупівельна ціна на лікарський засіб складає 1000 грн. аптеці дозволяється заробити на його реалізації 100 грн, якщо 500 грн. – аптека може заробити 75 грн., якщо препарат коштує у постачальника 100 грн. – аптека може заробити на його реалізації 25 грн. А якщо ціна постачальника складає 12 грн., аптеці дозволять заробити на його реалізації лише 4 грн.

Такий підхід к регулюванню роздрібних надбавок лікарські засоби створює нерівні конкурентні умови для виробників дешевих та високовартісних ліків. Відповідно, прийняття згаданого проекту постанови КМУ не стимулюватиме постачання дешевих вітчизняних ліків до аптечної мережі, їх реалізацію та споживання. Відтак цей проект документу потребує уваги з боку АМКУ.

Нагадаємо, що протягом минулого року оператори ринку обговорювали ініціативу МОЗ України щодо відмови від декілької регульованих переліків лікарських засобів на користь єдиного – Національного переліку основних лікарських засобів і виробів медичного призначення. 3 жовтня 2013 р. на сайті МОЗ України було оприлюднено для громадського обговорення проект постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», розроблений на виконання доручення Уряду від 22.07.2013 р. № 29734/0/1-13. Проектом документа передбачалося викласти у новій редакції Національний перелік основних лікарських засобів і виробів медичного призначення, який базується на останній актуальній версії Примірного переліку основних лікарських засобів ВООЗ. Крім того, пропонувалося виключити з під дії державного регулювання цін обов’язковий мінімальний асортимент (соціально орієнтованих) лікарських засобів і виробів медичного призначення для аптечних закладів, затверджений наказом МОЗ України від 29.12.2011 р. № 1000. Процедура громадського обговорення цього проекту постанови КМУ завершена, але далі громадського обговорення справа так і не пішла.

Крім того, під час розширеної наради, яка відбулася в МОЗ України 17 липня поточного року, за участю Олега Мусія, міністра охорони здоров’я та Михайла Пасічника, голови Держлікслужби, розглядалося питання щодо послаблення регуляторного впливу на суб’єктів господарювання. Зокрема, представники компаній-виробників лікарських засобів та аптечних підприємств звертали увагу посадовців на те, що роздрібна ланка фармацевтичного ринку потребує дерегуляції, адже діяльність роздрібних операторів на сьогодні вкрай зарегульована, внаслідок чого рентабельність аптечного бізнесу низька і становить близько 1%. Тому оператори ринку пропонували відмовитися від диференційованих роздрібних надбавок на регульовані ліки. На їх думку, необхідно встановити єдиний рівень економічно обґрунтованих роздрібних надбавок. Але ця ініціатива також не знайшла відображення у проекті постанови КМУ, розробленому МОЗ України та оприлюдненому для громадського обговорення 4 серпня 2014 р.

Похожие материалы